logo KLUB TURYSTYKI KWALIFIKOWANEJ
be-loć
motto
adres

Miejsce na serwerze dzięki uprzejmości Ośrodka Kultury "Andaluzja" Logo OK Andaluzja

Nasi przyjaciele:
Blacha SKPB Katowice
Miejskie Centrum Informacji i Turystyki
outdoor.org.pl button
MDK w Piekarach Śląskich
stopka
Diablino 2018 Utworzony: 2018-09-13 09:18:48 przez Wojtas

XXX MIĘDZYSZKOLNE MISTRZOSTWA PIEKAR ŚLĄSKICH
W MARSZACH NA ORIENTACJĘ „DIABLINO 2018”
6. runda Pucharu Województwa Śląskiego w Marszach na Orientację
REGULAMIN

I. Cele imprezy:
◦ popularyzacja turystycznych marszów na orientację;
◦ wyłonienie najlepszych uczestników MnO „DIABLINO 2018”;
◦ integracja środowiska turystycznego;
◦ nauka czytania i orientowania mapy.
◦ rekreacja na wolnym powietrzu

II. Rodzaj imprezy:
Dzienna, piesza, nizinna, turystyczna, regionalna (2 punkty do OInO).

III. Organizatorzy:
MOSiR w Piekarach Śląskich
41-943 Piekary Śl., ul. Olimpijska 3
Współorganizator: KTK "be loć" Piekary Śl.

IV. Patronat honorowy:
Prezydent Miasta Piekary Śląskie

V. Termin i miejsce imprezy:
Impreza odbędzie się w sobotę, 22 września 2018 roku.
Baza imprezy: hala sportowa MOSiR Piekary Śl. ul. Szkolna 1a w dzielnicy Kozłowa Góra
współrzędne: N 50°24,591’; E 18°57,076’

VI. Zgłoszenia:
◦ listownie na adres organizatora, lub mailowo na adres: nudel@poczta.fm
◦ Termin zgłoszeń: 20 września 2018 roku.
◦ Wstępne zgłoszenie można dokonać telefonicznie (SMS): 604811451
◦ W zgłoszeniu należy podać nazwę instytucji zgłaszającej, kontakt do osoby odpowiedzialnej za drużynę, ilość uczestników z podziałem na zespoły i kategorie, wiek zawodników

VII. Wpisowe:
15 zł od osoby płatne wyłącznie na konto organizatora: 02 1020 2313 0000 3802 0555 9697. Należy okazać dowód wpłaty w chwili zgłoszenia w bazie zawodów.

VIII. Zespół organizacyjny:
◦ Kierownik imprezy – Wojciech Boryczka;
◦ Sędzia główny/pomocniczy – Wojciech Boryczka PInO nr 306, Michał Połeć;
◦ Sędzia startu/mety – Michał Połeć
◦ Budowa tras:
Wojciech Boryczka PInO 306
◦ Sekretariat imprezy – pracownicy MOSiR, Barbara Skowronek

IX. Trasy i drużyny:
◦ TD – roczniki 2005 i młodsze, zespoły 2-osobowe;
◦ TM – roczniki 2002-2004, zespoły 1-2-osobowe;
◦ TJ – roczniki 1998-2001, zespoły 1-2-osobowe,
◦ TS – roczniki 1969 – 1997, start indywidualny,
◦ TW – roczniki 1954 – 1968, start indywidualny,
◦ TW65 – osoby urodzone do roku 1953 włącznie

X. Wyposażenie drużyn:
Kompas (busola), przyrządy kreślarskie, ubiór odpowiedni do pogody i poruszania się w terenie, oprawka (koszulka) na mapę, przybór do pisania, zegarek.

XI. Klasyfikacja:
Zgodnie z wytycznymi Komisji Imprez na Orientację Zarządu Głównego PTTK. Zabrania się pod groźbą dyskwalifikacji, korzystania z pomocy opiekunów, osób trzecich, map nie dostarczonych przez organizatora oraz innych środków technicznych (np. GPS).

XII. Świadczenia:
◦ miejsce w bazie imprezy
◦ materiały startowe
◦ dyplomy i nagrody dla miejsc 1-3 we wszystkich kategoriach;
◦ puchary dla zwycięzców kategorii;
◦ odcisk pieczęci okolicznościowej, potwierdzenie 2 pkt. do OInO
◦ odznaka pamiątkowa;
◦ ciepły napój na mecie;

XIII. Program imprezy:
8:30-9:30 – przyjmowanie uczestników;
9:45 – odprawa przedstartowa;
10:00 – godzina „0”;
13:30 – ogłoszenie wyników;
14:00 – zakończenie imprezy.

XIV. Komunikacja:
◦ Do przystanku autobusowego Kozłowa Góra
▪ z Katowic .– autobus KZK GOP linia 5,
▪ z Piekar Śl. – autobus KZK GOP linia 5, 780,
▪ z Tarnowskich Gór – autobus KZK GOP linia 5, 780

XV. Postanowienia końcowe:
◦ Klasyfikacja zgodna z zasadami KInO ZG PTTK
◦ impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne
◦ organizatorzy nie wysyłają potwierdzeń przyjęcia zgłoszeń na imprezę;
◦ uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie;
◦ organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody poniesione lub spowodowane przez osoby trzecie i uczestników
◦ interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.

ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY
Rykowisko 2018 Utworzony: 2018-09-13 00:48:17 przez Wojtas

X Rajd Przyrodników „Rykowisko 2018”
Jeleniak – Mikuliny 15/16.09.2018
Regulamin

1. Cel imprezy: rekreacja połączona z obserwacją przyrody, poznawanie walorów przyrodniczych Śląska, integracja środowiska turystów – przyrodników.
2. Organizator: Klub Turystyki Kwalifikowanej „be loć” przy Miejskim Domu Kultury w Piekarach Śl., kierownik imprezy: Wojciech Boryczka
3. Termin i miejsce: noc z 15 na 16 września (sobota/niedziela) 2018 roku. Okolice rezerwatu Jeleniak – Mikuliny pod Koszęcinem
4. Trasa rajdu: Rusinowice PKP – Piłka – rez. Jeleniak - Mikuliny oraz tereny przyległe – – domek myśliwski Rendez - Vous – Koszęcin PKP.
5. Uczestnicy: członkowie KTK „be loć”i SKKT „Tędy” przy MSP 11 w Piekarach Śl.
6. Program imprezy:
18.30 – zbiórka na dworcu autobusowym os. Wieczorka
18.37 – wyjazd autobusem linii nr 5 do Tarnowski Gór
19.23 – wyjazd z Tarnowskich Gór pociągiem do Rusinowic
19.55 – wyjście na trasę pieszą, obserwacje przyrody
24.00 – ognisko przy domku myśliwskim Rendez - Vous, nocleg na własnym sprzęcie dla chętnych (warunki polowe/turystyczne)
3.40 – wyjście powrotne do Koszęcina
5.04 (lub 7.09) – wyjazd z Koszęcina pociągiem do Tarnowskich Gór
5.33 (lub 7.35) – wyjazd z Tarnowskich Gór autobusem linii nr 5 do Piekar Śl.
5.59 (lub 8.05) – powrót do Piekar Śl., rozwiązanie grupy
7. Koszt: uczestnicy samodzielnie dokonują zakupu biletów na przejazd autobusem i pociągiem w obie strony. Łączny koszt nie przekroczy 20 zł.
8. Wyposażenie uczestnika:
• Dokumenty osobiste i przejazdu środkami jw.
• Suchy prowiant na czas trwania imprezy: kiełbasa na ognisko, chleb, napoje itp.
• Ubiór odpowiedni do poruszania się w terenie oraz temperatur nocnych, okrycie przeciwdeszczowe, solidne obuwie, nakrycie głowy; awaryjne elementy ubioru: koszulka, skarpety. Unikamy ubiorów jasnych i jaskrawych.
• Latarka
• Sprzęt noclegowy (opcjonalnie), kompas, GPS, aparat fotograficzny – wg uznania
• Lornetka – wg uznania (zalecane)
• Plecak mieszczący całość ekwipunku (wykluczone reklamówki, torby na ramię itp.)
9. W dniu wyjazdu należy unikać używania dezodorantów osobistych i innych środków kosmetycznych o intensywnym zapachu.
10. Uczestników obowiązuje bezwzględne podporządkowanie się poleceniom przewodnika.
11. Obowiązuje zakaz spożywania alkoholu, palenia tytoniu lub zażywania innych środków psychoaktywnych.
12. Osoby niepełnoletnie biorą udział w imprezie za pisemną zgodą rodziców.
13. Uczestnicy nie oddalają się samodzielnie od grupy.
14. Obowiązuje przestrzeganie wszelkich stosownych przepisów i regulaminów, w szczególności dotyczących ochrony przyrody i p.poż.
15. Organizatorzy nie odpowiadają za szkody wyrządzone osobom trzecim lub przez nie.
16. W razie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych impreza może zostać odwołana, również w ostatniej chwili.
17. Interpretacja Regulaminu należy do kierownika grupy, tel. dyżurny: 604 811 451.

Organizatorzy
POŻEGNANIE WAKACJI 2018 (wersja 2.) Utworzony: 2018-08-16 23:32:52 przez Wojtas

UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Zapraszamy na tradycyjny belociowy rajd!
W zeszłym roku zwiedzaliśmy pałace w Sierakowie i Gwoździanach. W tym roku będzie więcej przyrody (głazy, pomniki, jeziora) oraz SE część Projektu PL.
Regulamin ramowy:

Pożegnanie Wakacji 2018
Termin: 1 – 2 września 2018
Trasa: Boronów – Olszyna – Lisów – Tanina – Herby Nowe
Długość trasy: 1. dzień ok 20 km; 2. dzień ok 10 km
Temat: zabytki historyczne (Boronów), zabytki przyrodnicze (Olszyna), opencaching (Projekt PL)
Nocleg: Remiaza OSP w Taninie, warunki turystyczne, koszt 8 zł
Wyżywienie: własne, indywidualne na trasie, wspólna obiadokolacja i śniadanie w bazie; sklep w Lisowie
Dojazd: pociągiem z Tarnowskich Gór do Boronowa 7.09; powrót: pociąg z Herbów Nowych do Tarnowskich Gór 15.15; koszt do 15 zł
Sprzęt: śpiwór, karimat, latarka, wygodne buty, plecak mieszczący całość bagażu (żadne torby), wygodne sprawdzone buty, lekkie obuwie na teren bazy (klapki, trampki), dokumenty, kasa, ubiór zmienny na zimno lub deszcz, czapka z daszkiem lub rondem, repelent na komary, mapy, aparaty, lornetki – wg upodobań
Inne koszty: odznaka rajdowa 4 zł (może ktoś chce zaprojektować?)
Zgłoszenia: do Wojtasa jak najprędzej

PS.
W klubie będziemy opracowywać trasę
Lista Znaczków Turystycznych Utworzony: 2018-07-17 23:06:22 przez Wojtas

Lista Znaczków Turystycznych
w zasobach KTK „be loć”

Polska
1. 031 Szczeliniec Wielki Wojtas 2016
2. 034 Schr. Szwajcarka Czmyku 2017
3. 048 Schr. Błatnia Sarna 2016
4. 050 Schr. Klimczok Sarna 2016
5. 053 Schr. Miziowa Wojtas 2016
6. 055 Hala Lipowska Wojtas 2016
7. 057 Schr. Przegibek Wojtas 2016
8. 058 Schr. Wlk. Racza Wojtas 2016
9. 060 Szczeliniec Wlk. Wojtas 2016
10. 062 Babia Góra Michaś 2016
11. 114 Kaplica Czaszek Wojtas 2016
12. 120 Muzeum Papieru Wojtas 2016
13. 167 Gród Byczyna Michaś 2016
14. 203 Zamek Świecie Paweł G. 2017
15. 214 Muzeum Okr. Sand. Basia S. 2017
16. 303 Stare Miasto Toruń Wojtas 2016
17. 314 Twierdza Kłodzko Wojtas 2016
18. 409 Kościół Czermna Wojtas 2016
19. 482 Ratusz Sandomierz Basia S. 2017
20. 483 Brama Opat. Sand. Basia S. 2017
21. 484 Muzem Diec. Sand. Basia S 2017
22. 582 Opactwo Tyniec Misia 2017
23. 591 CK Nakło Śl. Wojtas 2017
24. 601 Kopalnia Guido Staszek 2018
25. 602 Kop. Srebra T. G. Wojtas 2016
26. 603 Sztolnia Cz. Pstr. Wojtas 2017
27. 613 Bazylika Piekary Wojtas 2017
28. 614 Kalwaria Piekary Wojtas 2017
29. 615 Kopiec Wyzwolenia Wojtas 2017
30. 617 Kolej Wąsk. Rudy Staszek 2018
31. 618 Klaszt.-Pałac Rudy Staszek 2018
32. 623 Sankt. MBP Rudy Staszek 2018
33. 726 Schr. Trzy Korony Ania G. 2018
34. 728 Bendoszka Wlk. Wojtas 2016

Czechy/Słowacja
35. 139 Jawožičké Jeskyne Solar 2017
36. 601 Cintorin Slov. Raj Marek 2017
37. 1950 Lesni Bar Horn. Lip. Mhonar 2016

Ranking
1. Wojtas 18
2. Basia S. 4
3. Staszek 4
4. Michaś 2
5. Sarna 2
6. Czmyku 1
7. Solar 1
8. Misia 1
9. Paweł G. 1
10. Ania G. 1
11. Marek 1
12. Monar 1
Mega Rajd 2018 Utworzony: 2018-02-07 03:29:17 przez Wojtas

Mega Rajd 2018

Wyjazd na Rajd nastąpi w czwartek 8.02 sprzed MG1 o godz. 9.00

Poniżej podaję skład ekipy i przydziały prowiantu.
1. Staszek – pączki 15 szt., jajka 30 szt., ziemniaki 12 st., ogórki kisz., cebula, konserwa rybna
2. Wojtas – żur, konserwa rybna 2 szt., 1 kiełbasa, czosnek, pieprz
3. Misia – ½ masła, chleb, ser żółty, cytryna
4. Pawouek – chleb, ½ masła,. konserwa mięsna, ketchup, 1 kiełbasa
5. Ewa – makaron, konserwa mięsna, ½ cukru, herbata 50 szt.
6. Czmyku – chleb, ½ masła, 1 kiełbasa, herbata 50 szt.
7. Hagrid – chleb, makaron, 1 kiełbasa, cebula, pomidory 4, mleko 1
8. Karina – ½ masła, ser żółty, ketchup, konserwa rybna
9. Petit – chleb, konserwa mięsna, cebula, pomidory 4, mleko 1
10. Połciu – chleb, ½ masła, 1 kiełbasa, ser żółty
11. Kacper – ser żółty, ½ cukru, 1 kiełbasa, sól ¼
12. Wiktoria – chleb, ½ masła, dżem, ser żółty, konserwa mięsna

Suma:
Chleb – 7
Makaron – 2
Ser żółty – 5
Masło – 3
Konserwa mięsna – 4
Konserwa rybna – 4
Kiełbasa – 6
Cukier – 1 kg
Herbata – 100 szt.
Dżem – 1
Ziemniaki – 12
Sól – ¼
Pomidory – 8
Cebula – 2
Mleko – 2
Ogórki
Żur
Ketchup – 2
Pączki – 15
Jajka – 30
Czosnek – 1
Pieprz – 1
Cytryna – 1

Przydziałami można się wymieniać dowolnie, bo robiłem je na oko. Jak Wam się coś przypomni, to po prostu bierzcie z sobą.
Inne rzeczy, konsumowane niezależnie (kuksy, kiśle, słodycze) można zabrać wg uznania.
Wojtas
Mega Rajd 2018. REGULAMIN Utworzony: 2018-01-23 01:17:20 przez Wojtas

Mega Rajd 2018
REGULAMIN

1. Organizator: Klub Turystyki Kwalifikowanej „be loć” przy Miejskim Domu Kultury w Piekarach Śl.
2. Termin: 8 – 11 luty 2018
3. Miejsce: Schronisko Młodzieżowe PTSM w Siedlcu Janowskim
4. Forma: Zimowisko stacjonarne z elementami turystyki kwalifikowanej, speleologii, wspinaczki skałkowej, marszu na orientację itp. Wyjazd prywatny.
5. Kierownik imprezy: mgr Wojciech Boryczka, nauczyciel MSP 9 i 11 w Piekarach Śl., instruktor kat. I sekcji turystycznej MDK w Piekarach Śl., przodownik PTTK (OTP, GOT, OInO), przewodnik beskidzki.
6. Warunki bytowe: sale 10 – osobowe, z dostępnym pełnym węzłem sanitarnym, kuchnia z pełnym wyposażeniem, świetlica, budynek ogrzewany.
7. Posiłki: w systemie: śniadanie – obiad – kolacja lub śniadanie – suchy prowiant – obiadokolacja. Przygotowywane zespołowo (dyżury) przez uczestników imprezy z produktów własnych, spożywane wspólnie. Wszyscy mają apetyt, nikt nie grymasi.
8. Sprzęt noclegowy: własny śpiwór lub bielizna pościelowa. Na miejscu do dyspozycji koce.
9. Przejazd: we własnym zakresie. Dopuszcza się przejazd samochodem osobowym osoby wskazanej przez kierownika..
10. Koszt uczestnictwa: nie przekroczy 120 zł od osoby (w tym przejazdy, wyżywienie, noclegi, program, znaczek), w części zależny od zakupu prowiantu na miejscu. Uczestnicy samodzielnie opłacają przejazd i pobyt. Kierownik imprezy nadzoruje poprawność opłat i zakupów lecz nie pośredniczy w operacjach finansowych.
11. Uczestnicy: członkowie KTK „be loć” MDK lub SKKT „Tędy” MSP 9 i 11 Piekary Śl.
12. Zgłoszenia: u kierownika imprezy do wyczerpania miejsc.
13. Zgody: osoby niepełnoletnie dostarczają pisemną zgodę na udział w imprezie wystawioną przez prawnego opiekuna. Zgoda jest jednoznaczna z oświadczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału dziecka w imprezie o charakterze turystyki kwalifikowanej. Chętni do wspinaczki skałkowej i eksploracji jaskiń powinni posiadać osobną zgodę na udział w tego typu formach aktywności.
14. Program: w zależności od warunków atmosferycznych i oczekiwań uczestników kierownik imprezy będzie dobierał zajęcia z poniższej puli propozycji;
• Zwiedzanie form geologicznych: „Brama Twardowskiego”, „Źródła Zygmunta”, „Pustynia Siedlecka” i innych
• Eksploracja pobliskich jaskiń – stopień trudności podstawowy, rozwinięcie poziome
• Wspinaczka skałkowa z asekuracją górną (tzw. wędka)
• Marsz na orientację (dzienny lub nocny)
• Inne formy wędrówki pieszej
• Zwiedzanie pałacu w Złotym Potoku
• Kulig (za dodatkową opłatą)
• Poszukiwanie skrzynek w ramach gry terenowej Geocaching
• Gry planszowe
• Wieczory piosenki turystycznej
• Gry i zabawy na śniegu (np. konkurs lepienia bałwana)
• Inne, według bieżących propozycji uczestników
15. Uczestników niepełnoletnich obowiązuje całkowity zakaz zażywania i posiadania wszelkich środków odurzających (alkohol, papierosy itp.)
16. Wszystkich uczestników obowiązuje: przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa, regulaminów miejscowych, ogólnych zasad kultury osobistej, stosowanie się do zaleceń kierownika imprezy.
17. O zażywaniu leków z zalecenia lekarza należy poinformować kierownika imprezy.
18. Niedopuszczalne jest oddalanie się od grupy bez porozumienia z kierownikiem imprezy.
19. Młodzież jest ubezpieczona zgodnie z grupowym ubezpieczeniem uczniów w macierzystej placówce szkolnej; dorośli ubezpieczają się samodzielnie.
20. Sprzęt osobisty/wyposażenie uczestnika:
• Plecak mieszczący całość bagażu (wykluczone torby na ramię, reklamówki)
• Śpiwór (jak w pkt. 8)
• Wygodne, trwałe, zaimpregnowane buty
• Obuwie zmienne do poruszania się w obiekcie
• Zestaw odzieży na zmianę (skarpety, koszulki)
• Przybory kosmetyczne
• Latarka
• Dokumenty, w szczególności uprawniające do zniżek komunikacyjnych
• Żywność wg rozdzielnika ustalonego na zebraniu organizacyjnym
• Opcjonalnie: kompas, śpiewnik, instrument muz., aparat fotograficzny, GPS, mapa
21. Przed opuszczeniem obiektu wszyscy uczestnicy biorą udział w pracach porządkowych.
22. Wszyscy uczestnicy biorą udział w zebraniu organizacyjnym – termin zostanie podany indywidualnie. Termin awaryjny: piątek 2.02.18 godz. 1830 w siedzibie KTK „be loć” w MDK w Piekarach Śl. ul. Bytomska 73.
23. Impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
24. Interpretacji Regulaminu może dokonywać kierownik imprezy stosownie do wymogów sytuacji losowych.
25. Kontakt do kierownika imprezy:
Tel.: 604 811 451
Mail: nudel@poczta.fm





Kierownik imprezy



Wojciech Boryczka
Mega Rajd 2018 Utworzony: 2018-01-18 21:15:39 przez Wojtas

Mega Rajd
8-11.02.18 Siedlec Janowski
Jura Krakowsko-Częstochowska.
Dużo atrakcji: Źródła Zygmunta, Brama Twardowskiego, Pustynia Siedlecka, jaskinie, skałki, pstrągi, Złoty Potok, ino.
Koszt pobytu 80 zł. + jedzenie (przywozimy) + dojazd (samochody).
Zgłoszenia w klubie lub na 604811451
Wojtas
Wigilia Klubowa Utworzony: 2017-12-14 01:01:35 przez Wojtas

Jak co roku na ostatnim spotkaniu przed Świętami robimy w klubie spotkanie wigilijne. Przypomnę zasady: Każdy przynosi jakąś potrawę wigilijną (postną) dla kilku osób. Może to być sałatka śledziowa (hekele), ryba w galarecie lub smażona, zupa grzybowa, barszcz, krokiety, uszka, ale też po prostu omaszczone ziemniaczki, chleb czy opłatki. Zapisy trwają w klubie. Bądź w piątek lub zadzwoń , wybierz potrawę i potwierdź że będziesz.
Wigilia Klubowa Utworzony: 2017-12-14 01:01:33 przez Wojtas

Jak co roku na ostatnim spotkaniu przed Świętami robimy w klubie spotkanie wigilijne. Przypomnę zasady: Każdy przynosi jakąś potrawę wigilijną (postną) dla kilku osób. Może to być sałatka śledziowa (hekele), ryba w galarecie lub smażona, zupa grzybowa, barszcz, krokiety, uszka, ale też po prostu omaszczone ziemniaczki, chleb czy opłatki. Zapisy trwają w klubie. Bądź w piątek lub zadzwoń , wybierz potrawę i potwierdź że będziesz.
Powracają spotkania klubowe Utworzony: 2017-11-21 11:36:34 przez Wojtas

W najbliższy piątek, 24 listopada zajęcia w klubie odbędą się normalnie, zatem wracamy do normalnego trybu spotkań.
Koło godz.20.00 pokażemy film wspomnieniowy o Tosi, którą w minioną sobotę odprowadziliśmy na ostatnią wędrówkę.
Omówimy też sytuację w Pucharze Śląska MnO i spróbujemy zaplanować wyjazdy zimowe i termin obchodów 30 lecia klubu.
Pogrzeb Tosi Utworzony: 2017-11-15 05:03:53 przez Wojtas

11 listopada na ostatnią wędrówkę wyruszyła nasza klubowiczka Antonina. Miała 18 lat.
Pogrzeb odbędzie się w sobotę 18 listopada o godz. 12.00 w Piekarach Śląskich w kościele p. w. św. Józefa ul. Papieża Jana Pawła II nr 99
Zaduszki Turystyczne 2017 Utworzony: 2017-10-25 01:15:37 przez Wojtas

XXIX Rajd Pieszy „Zaduszki Turystyczne 2017”
REGULAMIN
1. Organizator: Klub Turystyki Kwalifikowanej „be loć” przy MDK Piekary Śl.
2. Kierownik rajdu: Wojciech Boryczka
3. Termin: sobota 28.10.2017
4. Trasa piesza: Świerklaniec Park – Lasy Świerklanieckie – Bizja ; dł. - 10 km
5. Program:
8.15 Zbiórka: Dworzec autobusowy w Piekarach Śl.
8.21 Przejazd autobusem linii 780 do Świerklańca
8.25 – 13.30 Przejście piesze, w tym przeprawa kładką przez przeszkodę wodną, zwiedzanie ruin cmentarza ewangelickiego w Świerklańcu, odwiedzenie czterech samotnych grobów w lesie, dla chętnych zaliczenie 6 skrzynek opencaching
13.30 – 17.30 Ognisko: noszenie chrustu, rozpalanie, pieczenie kiełbas, ziemniaków, grochówka z kociołka do naczyń własnych, śpiewanie przy gitarze
17.30 – 17.40 Przejście na przystanek Bizja
17.48 – 17.54 Powrót: z przystanku Bizja autobusem linii 17
18.04 – 18.16 Przesiadka w Świerklańcu – linia 192
6. Koszt: Impreza organizowana na zasadach „non profit”- uczestnicy samodzielnie zakupują bilety na przejazd, dostarczają produkty na przyrządzenie posiłku (w tym grochówki w kociołku), zakupują odznakę rajdową po kosztach produkcji, szacowany koszt całkowity 5,- zł plus bilety na 3 przejazdy autobusem miejskim (zależnie od zniżek).
7. Zgłoszenia: telefoniczne lub przez SMS na nr 604 811 451 do 26.10.17
8. Wyposażenie uczestnika:
 Wygodne, sprawdzone obuwie
 Ubiór stosowny do poruszania się w terenie oraz warunków atmosferycznych (możliwy opad, niska temperatura wieczorem)
 Wkłady do zniczy, zapałki
 Naczynie i łyżka na grochówkę, herbatę
 Suchy prowiant, wsad do grochówki (opcjonalnie: groch łuskany, ziemniak, wędlina, rosołki, przyprawy)
 1 litr wody kranowej dla przyrządzenia posiłku i herbaty
 „poddupnik” do siedzenia przy ognisku
 Dokumenty uprawniające do zniżek na przejazdy
 Latarka
 Skarpety do przebrania (mogą się zmoczyć)
 Plecak mieszczący CAŁOŚĆ bagażu
 Gotówka jw.
 Aparaty, telefony, GPS-y, mapy, śpiewniki, gitara, przeszkadzajki – wg uznania
 Osoby niepełnoletnie – zgoda rodzica na udział w imprezie z adnotacją o znajomości zasad uczestnictwa oraz braku przeciwwskazań
9. Uczestnicy podporządkowują się poleceniom porządkowym kierownika rajdu
10. Obowiązuje zakaz samowolnego oddalania się lub zmiany trasy
11. Zabrania się spożywania środków psychoaktywnych
12. Obowiązuje przestrzeganie wszelkich regulaminów stosownie do miejsca pobytu
13. Impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne
14. Interpretacji Regulaminu może dokonać jedynie kierownik rajdu odpowiednio do sytuacji i na własną odpowiedzialność.

Organizatorzy
Rykowisko 2017 Utworzony: 2017-10-03 02:54:35 przez Wojtas

W związku z wyjazdem na Rykowisko zajęcia w klubie w dniu 6.10.17 odbędą się w ograniczonym zakresie.
Rykowisko 2017 Utworzony: 2017-10-03 02:50:31 przez Wojtas

IX Rajd Przyrodników „Rykowisko 2017”
Jeleniak – Mikuliny 6/7.10.2017
Regulamin

1. Cel imprezy: rekreacja połączona z obserwacją przyrody, poznawanie walorów przyrodniczych Śląska, integracja środowiska turystów – przyrodników.
2. Organizator: Klub Turystyki Kwalifikowanej „be loć” przy Miejskim Domu Kultury w Piekarach Śl., kierownik imprezy: Wojciech Boryczka
3. Termin i miejsce: noc z 6 na 7 października (piątek/sobota) 2017 roku. Okolice rezerwatu Jeleniak – Mikuliny pod Koszęcinem
4. Trasa rajdu: Koszęcin PKP – domek myśliwski Rendez - Vous – rez. Jeleniak - Mikuliny oraz tereny przyległe – domek myśliwski Rendez - Vous – Koszęcin PKP.
5. Uczestnicy: członkowie KTK „be loć”i SKKT „Tędy” przy MSP 11 w Piekarach Śl.
6. Program imprezy:
18.40 – zbiórka przy MG1, przejście na przystanek autobusowy Piekary Dwór
18.58 – wyjazd autobusem linii nr 5 do Tarnowski Gór
19.32 – wyjazd z Tarnowskich Gór pociągiem do Koszęcina
19.51 – wyjście na trasę pieszą, obserwacje przyrody
24.00 – ognisko przy domku myśliwskim Rendez - Vous, nocleg na własnym sprzęcie dla chętnych (warunki polowe/turystyczne)
3.45 – wyjście powrotne do Koszęcina
5.07 – wyjazd z Koszęcina pociągiem do Tarnowskich Gór
5.33 – wyjazd z Tarnowskich Gór autobusem linii nr 5 do Piekar Śl.
5.59 – powrót do Piekar Śl., rozwiązanie grupy
7. Koszt: uczestnicy samodzielnie dokonują zakupu biletów na przejazd autobusem i pociągiem w obie strony. Łączny koszt nie przekroczy 20 zł.
8. Wyposażenie uczestnika:
• Dokumenty osobiste i przejazdu środkami jw.
• Suchy prowiant na czas trwania imprezy: kiełbasa na ognisko, chleb, napoje itp.
• Ubiór odpowiedni do poruszania się w terenie oraz temperatur nocnych, okrycie przeciwdeszczowe, solidne obuwie, nakrycie głowy; awaryjne elementy ubioru: koszulka, skarpety. Unikamy ubiorów jasnych i jaskrawych.
• Latarka
• Sprzęt noclegowy, kompas, GPS, aparat fotograficzny – wg uznania
• Lornetka – wg uznania (zalecane)
• Plecak mieszczący całość ekwipunku (wykluczone reklamówki, torby na ramię itp.)
9. W dniu wyjazdu należy unikać używania dezodorantów osobistych i innych środków kosmetycznych o intensywnym zapachu.
10. Uczestników obowiązuje bezwzględne podporządkowanie się poleceniom przewodnika.
11. Obowiązuje zakaz spożywania alkoholu, palenia tytoniu lub zażywania innych środków psychoaktywnych.
12. Osoby niepełnoletnie biorą udział w imprezie za pisemną zgodą rodziców.
13. Uczestnicy nie oddalają się samodzielnie od grupy.
14. Obowiązuje przestrzeganie wszelkich stosownych przepisów i regulaminów, w szczególności dotyczących ochrony przyrody i p.poż.
15. Organizatorzy nie odpowiadają za szkody wyrządzone osobom trzecim lub przez nie.
16. W razie szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych impreza może zostać odwołana, również w ostatniej chwili.
17. Interpretacja Regulaminu należy do kierownika grupy, tel. dyżurny: 604 811 451.

Organizatorzy
Zajęcia 15 września Utworzony: 2017-09-15 00:50:13 przez Wojtas

Uwaga
Zajęcia 15 września są odwołane ze względu na wyjazd na Medicup i DMP (Mistrzostwa Polski).
Jeśli ktoś wstąpi do klubu niech zadba o porządek i wychodząc wszystko powylącza.
Dziękuję
Wojtas
Regulamin Diablino 2017 Utworzony: 2017-09-15 00:40:58 przez Wojtas



XXIX MISTRZOSTWA PIEKAR ŚLĄSKICH
W MARSZACH NA ORIENTACJĘ „DIABLINO 2017”
7. runda Pucharu Województwa Śląskiego w Marszach na Orientację
REGULAMIN

I. Cele imprezy:
 popularyzacja turystycznych marszów na orientację;
 wyłonienie najlepszych uczestników MnO „DIABLINO 2017”;
 integracja środowiska turystycznego;
 nauka czytania i orientowania mapy.
 rekreacja na wolnym powietrzu
II. Rodzaj imprezy:
Dzienna, piesza, nizinna, turystyczna, regionalna (2 punkty do OInO).
III. Organizatorzy:
MOSiR w Piekarach Śląskich
41-943 Piekary Śl., ul. Olimpijska 3
Współorganizator: Urząd Gminy Świerklaniec
IV. Patronat honorowy:
Prezydent Miasta Piekary Śląskie
V. Termin i miejsce imprezy:
Impreza odbędzie się w sobotę, 23 września 2017 roku.
Baza imprezy: pomieszczenia na zapleczu muszli koncertowej w centralnej części parku w Świerklańcu.
VI. Zgłoszenia:
 listownie na adres organizatora, lub mailowo na adres: nudel@poczta.fm
 Termin zgłoszeń: 20 września 2017 roku.
 Wstępne zgłoszenie można dokonać telefonicznie (SMS): 604811451
 W zgłoszeniu należy podać nazwę instytucji zgłaszającej, kontakt do osoby odpowiedzialnej za drużynę, ilość uczestników z podziałem na zespoły i kategorie
VII. Wpisowe:
15 zł od osoby płatne wyłącznie na konto organizatora: 02 1020 2313 0000 3802 0555 9697. Dla członków SKKT „Tędy” i KTK „be loć” oraz mieszkańców gminy Świerklaniec 10 zł.
VIII. Zespół organizacyjny:
 Kierownik imprezy – Wojciech Boryczka;
 Sędzia główny/pomocniczy – Wojciech Boryczka PInO nr 306, Marek Widera;
 Sędzia startu/mety – Marek Widera
 Budowa tras:
• Marek Widera
• konsultacja: Wojciech Boryczka PInO 306
 Sekretariat imprezy – pracownicy MOSiR
IX. Teren:
Park w stylu angielskim, w większości zalesiony o zmiennej przebieżności, płaski lub nieznacznie pofałdowany częściowo z bogatą drożnią, stawami, ciekami nieprzebieżnymi, częściowo zurbanizowany, las mieszany, nieużytki.
X. Mapa:
Topograficzna, czarno-biała w skali 1:10000 lub zbliżonej. Aktualna. Możliwe niespodzianki kartograficzne.
XI. Trasy i drużyny:
 TD – roczniki 2004 i młodsze, zespoły 2-osobowe;
 TM – roczniki 2001-2003, zespoły 1-2-osobowe;
 TJ – roczniki 1997-2000, zespoły 1-2-osobowe,
 TS – roczniki 1968 – 1996, start indywidualny,
 TW – roczniki 1953 – 1967, start indywidualny,
 TW65 – osoby urodzone do roku 1952 włącznie
XII. Wyposażenie drużyn:
Kompas (busola), przyrządy kreślarskie, ubiór odpowiedni do pogody i poruszania się w terenie, oprawka (koszulka) na mapę, przybór do pisania, zegarek.
XIII. Klasyfikacja:
Zgodnie z wytycznymi Komisji Imprez na Orientację Zarządu Głównego PTTK. Zabrania się pod groźbą dyskwalifikacji, korzystania z pomocy opiekunów, osób trzecich, map nie dostarczonych przez organizatora oraz innych środków technicznych (np. GPS).
XIV. Świadczenia:
 miejsce w bazie imprezy
 materiały startowe
 dyplomy i nagrody dla miejsc 1-3 we wszystkich kategoriach;
 puchary dla zwycięzców kategorii;
 odcisk pieczęci okolicznościowej, potwierdzenie 2 pkt. do OInO
 odznaka pamiątkowa;
 ciepły napój na mecie;
XV. Program imprezy:
8:30-9:30 – przyjmowanie uczestników;
9:45 – odprawa przedstartowa;
10:00 – godzina „0”;
13:30 – ogłoszenie wyników;
14:00 – zakończenie imprezy.
XVI. Komunikacja:
 Do przystanku autobusowego Świerklaniec Park
• z Katowic .– autobus KZK GOP linia 5,
• z Piekar Śl. – autobus KZK GOP linia 5, 780,
• z Bytomia – autobus KZK GOP linia 17,
• z Tarnowskich Gór – autobus KZK GOP linia 5, 780, 179.
XVII. Postanowienia końcowe:
 Klasyfikacja zgodna z zasadami KInO ZG PTTK
 impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne
 organizatorzy nie wysyłają potwierdzeń przyjęcia zgłoszeń na imprezę;
 uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie;
 organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody poniesione lub spowodowane przez osoby trzecie i uczestników
 interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.
ZAPRASZAMY, ORGANIZATORZY
Puchar Śląska w ino Utworzony: 2017-09-07 02:05:45 przez Wojtas

Najbliższe pucharówki odbędą się:
1. Miliardowice 10.09
2. Diablino w Świerklańcu 23.09
3. Jesień z Kompasem, Katowice 30.09
4. Listeczek, Rybnik 21.10

Ponadto rajdy:
1. Rykowisko, okolice Koszęcina 7.10
2. Rajd Konesera, Lasy Pszczyńskie 14.10
3. Zaduszki Turystyczne, Świerklaniec 28.10

Szczegóły i regulaminy w Klubie.
Pożegnanie Wakacji 2017 Utworzony: 2017-08-28 00:36:12 przez Wojtas

Wspaniała impreza już za nami. Wszystko udało się świetnie. Zwiedziliśmy więcej niż było zaplanowane. Keszy i atrakcji było wiele. Wszyscy napotkani ludzie byli życzliwi i gościnni. Ekipa dopisała i wędrowała dzielnie. Chociaż ktoś zapomniał kubka, ktoś karimatu to wszystko udało się załatwić pomyślnie. Wpasowały dojazdy i pogada. Teraz zapraszam do klubu by wymienić się zdjęciami. Już miałem też SMS-y z propozycjami trasy na przyszły rok...

Skład ekipy:

1. Wojtas B.
2. Zosia B.
3. Patryk S.
4. Ola Z.
5. Sara D.
6. Wiktoria G.
7. Kacper K.
8. Ewa W.
9. Staszek W.
10. Andrzej Ż.
11. Mateusz Sz.
12. Basia Sk.
13. Piotr K.
14. Michał P.
15. Paweł G.
16. Michalina B.
17. Krysia P.
18. Milena N.
19. Pawouek
20. Igor J.

Dzięki!
Wojtas
Pożegnanie Wakacji 2017 Utworzony: 2017-08-26 00:29:59 przez Wojtas

Pożegnanie Wakacji – inf. Organizacyjne

Dojazd:
8:07 linia „5” Piekary Śl. os. Wieczorka Dworzec – Tarnowskie Góry Dworzec
9:06 Tarnowskie Góry (przesiadka w Lublińcu)– Sieraków 10:00

Powrót:
13.30 bus do Lublińca
14:16 Lubliniec – Tarnowskie Góry 14:48
15:05 linia „5” Tarnowskie Góry Dworzec - Piekary Śl. os. Wieczorka Dworzec 15:31

Lista osób zgłoszonych:
1. Wojtas B.
2. Zosia B.
3. Patryk S.
4. Ola Z.
5. Sara D.
6. Wiktoria G.
7. Kacper K.
8. Ania S.
9. Basia Siw.
10. Andrzej Ż.
11. Mateusz Sz.
12. Basia Sk.
13. Dominika P.
14. Michał P.
15. Paweł G.
16. Michalina B.
17. Krysia P.
18. Milena N.

możliwy udział:
1. Ewa W.
2. Staszek W.
3. Pawouek
4. Igor J.

Program:
Wędrówka piesza, zwiedzanie (pałac i park w Gwoździanach, drewniany kościół, poszukiwanie skrzynek opencaching Projektu PL, możliwy nocny marsz na orientację)
Sprzęt:
Plecak zawierający całość bagażu (żadnych reklamówek itp.), wygodne, sprawdzone buty, ubiór do chaszczowania, na deszcz, na chłód, obówie zmienne, kompas, mapa, latarka, karimat, śpiwór, kubek, prowiant, dobry humor, zapas sił.
Nocleg:
Bezpłatny w warunkach turystycznych. Szkoła Podstawowa w Gwoździanach. Własny materac i śpiwór.
Wyżywienie:
Samodzielnie suchy prowiant podczas wędrówki. Wspólna kolacja i śniadanie nazajutrz. Brak możliwości zakupów.
Inne:
Osoby niepełnoletnie posiadają pisemną zgodę rodzica na udział w imprezie. Wszyscy uprawnieni do zniżek – odpowiednie legitymacje.

Spotkanie organizacyjne w piątek w klubie.
Znaczki Turystyczne Utworzony: 2017-08-26 00:27:34 przez Wojtas

Podczas wakacyjnych wojaży proszę pamiętać o naszym zbiorze znaczków turystycznych. Przypomnę, że chodzi wyłącznie o znaczki drewniane z międzynarodowego systemu Znaczka Turystycznego z dołączoną plakietką i kuponem kolekcyjnym. Jeśli napotkacie znaczek, którego nie ma na poniższej liście, można go kupić na koszt klubu:

0031 Schronisko Szczeliniec Wielki
0034 Schronisko Szwajcarka Góry Sokole
0048 Błatnia
0050 Klimczok
0053 Hala Miziowa
0055 Hala Lipowska
0057 Przegibek
0058 Wielka Racza
0060 rez. Szczeliniec Wielki
0062 Babia Góra
0114 Kaplica Czaszek Czermna
0120 Duszniki Zdrój
0167 Byczyna
0203 Zamek w Świeciu
0214 Muzeum Okręgowe Sandomierz
0303 Stare Miasto Toruń
0314 Twierdza Kłodzko
0409 Kościół Czermna
0482 Ratusz w Sandomierzu
0483 Brama Opatowska Sandomierz
0484 Muzeum Diecezjalne Sandomierz
0582 Tyniec
0602 Zabytkowa Kopalnia Tarnowskie Góry
0613 Bazylika Piekary Śl.
0614 Kalwaria Piekary Śl.
0615 Kopiec Piekary Śl.
0728 Bendoszka Wielka
1950 Horni Lipova

Udanych wojaży!
Koniec wakacji 2017 Utworzony: 2017-08-17 15:42:10 przez Wojtas

Na zakończenie tegorocznych wakacji, prócz piątkowych spotkań, proponujemy jeszcze:

20.08 - Klubowe Keszowanie - Lasy Trzebiesławickie

24.08 - POBINO (zawody sportowe) - Gliwice - Łabędy

26-27.08 - Pożegnanie Wakacji - rajd po Lasach Lublinieckich. Miejsce noclegu w trakcie negocjacji (prawdopodobnie szkoła w Gwoździanach). Robimy Projekt PL i zwiedzamy okoliczne pałace.

2.09 - Zawody na orientację na Kopcu Wyzwolenia w Piekarach Śl.
Spotkania wakacyjne. Utworzony: 2017-08-17 15:37:13 przez Wojtas

W najbliższy piątek - 18.08.2017 - jesteśmy w klubie jak zawsze. Będziemy omawiać szczegóły "Pożegnania Wakacji".
LATO Z BELOCIEM Utworzony: 2017-07-12 23:38:06 przez Wojtas

Lato z belociem odbędzie się w dniach: od 29 lipca (sobota) do 1 sierpnia (wtorek). Bazą będzie schronisko studenckie Adamy w Beskidzie Żywieckim. Szczegóły wstępne będą podane w piątek 14.07 w klubie.
Zapisy trwają, miejsc ubywa...
Spotkania wakacyjne. Utworzony: 2017-06-26 22:12:28 przez Wojtas

W najbliższy piątek, 30 czerwca w klubie jesteśmy jak zawsze. Będziemy omawiać plany wakacyjne. Przyjmujemy zapisy na Lato z belociem.
Spływ kajakowy Pilica 2017 Utworzony: 2017-06-13 23:57:08 przez Wojtas

Spływ odbędzie się w dniach 15-18.06.2017
Wypływamy z Maluszyna.
Skład:
osady:
1. Wojciech Boryczka, Michalina Boryczka
2. Michał Wojciechowski,
3. Barbara Poloczek, Aleksandra Poloczek kajak własny
4. Jacek Poloczek, Marek Poloczek kajak własny
5. Michał Połeć, Paweł Gamracy
6. Kacper Kijak, Wiktoria Golik

dojazd:
1. Wojtek, Michalina, Paweł, Michał W.
2. Michał, Kacper, Wiktoria, + kierowca, który wraca
3. Jacek, Ola, Basia, Marek

namioty:
1. Wojtek, Michalina
2. Michał, Kacper
3. Basia, Ola
4. Jacek, Marek
5. Michał W.
6. Paweł
7. Wiktoria

życzcie nam dobrej pogody.
Zajęcia w klubie w piatek 16-go odwołane, ale spotka się oczywiście można
Wojtas
Wolontariat na festiwalu Utworzony: 2017-04-06 22:33:04 przez Wojtas

Cześć,

w zeszłym roku pomagałem organizować Wędrowny Przegląd Piosenki "Polana". W tym roku będę tam znowu, a już w tej chwili organizatorzy poszukują wolontariuszy - tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 28-29 lipca przy schronisku "Szwajcarka". Jak byłem w zeszłym roku to wówczas bardzo mi się podobało i pomyślałem że może jacyś inni klubowicze byliby chętni pomóc przy organizacji festiwalu?
Profilu festiwalu jest na Facebooku. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania to chętnie odpowiem na nie ja, choć pewnie lepiej kierować je na adres mailowy wolontariatu. Strona tegorocznej edycji festiwalu jest w tej chwili w przygotowaniu.

Nawet jeśli jedna lub dwie osoby byłyby chętne pomóc to będzie to zapewne dla organizatorów znaczne ułatwienie, a dla wolontariuszy fajna przygoda.

Marcin czyli Czmyku
Rajd "Przebiśniegom na spotkanie" Utworzony: 2017-03-29 18:30:41 przez Wojtas

UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Wyjazd na rajd nastąpi 1 kwietnia o 7.30 sprzed MG 1 (ul. Armii Krajowej 2), Proszę pamiętać o suchym i mokrym prowiancie, wygodnych butach i dobrym humorze. Pogodę zapewniam.
Wojtas
Puchar ino 2017 Utworzony: 2017-02-26 09:01:56 przez Wojtas

Wszystkich zainteresowanych analizą tras i strategii ich rozwiązania z ostatnich zawodów zapraszam do klubu.
Wojtas
Puchar ino 2017 Utworzony: 2017-02-26 08:56:13 przez Wojtas

Jesteśmy po I rundzie rozgrywek pucharownych. W kategorii TW zajęliśmy I miejsce, w TW65 I i III, a w TJ I, II i III. W innych też punktowaliśmy. Było dwóch debiutantów na TM, pierwszy raz na zawodach i z belociem i całkiem nieźle im poszło (VI), najwyżej tu był Solar (IV). Może będzie jaki chleb z tego pieca.
Byliśmy w liczbie 20 osób. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie poświęcenie kierowców, zwłaszcza Staszka, który aż z Gliwic po nas przyjechał.
Dzięki. No i gratulacje!
Rajd "Przebiśniegom na spotkanie" 2017 Utworzony: 2017-02-12 10:54:42 przez Wojtas

Rajd "Przebiśniegom na spotkanie" odbędzie się 1 kwietnia.
Trasa jeszcze nie jest znana ale już można się zapisywać by zapewnić sobie miejsce w autokarze.
Puchar ino 2017 Utworzony: 2017-02-12 10:50:43 przez Wojtas

Już 25 lutego pierwsza runda Pucharu Województwa Śląskiego w Marszach na Orientację 2017. Proszę o zgłoszenia by uniknąć płacenia podwyższonego wpisowego.
Proszę w zgłoszeniu podać rocznik i czy start również w trasie biegowej, która będzie rozegrana zaraz po marszu.
Przed zawodami odbędzie się podsumowanie zeszłorocznych rozgrywek. Odbieramy puchary w kat. TJ, TW i TW65 oraz drużynowej. Wybierz się, a będziesz na historycznym zdjęciu z pucharem.
Zimowiskowe fotki Utworzony: 2017-01-30 15:57:50 przez Pawouek

Fajnie było...
Trochę zdjęć tutaj:
ZDJĘCIA
Mega Rajd 2017 Utworzony: 2017-01-23 19:50:01 przez Wojtas

Oto wstępny plan wyjazdu na Mega Rajd, w zależności od różnych okoliczności może on ulec zmianie.

Wyjeżdżamy o 14:41 z Katowic pociągiem do Żywca. Zbiórka o 14:25 przy wejściu do budynku dworca PKP obok Galerii Katowickiej. Zakładam że o 14:25 każde z Was będzie miało już zakupiony bilet na pociąg (jedziemy Kolejami Śląskimi).

W Żywcu powinniśmy być o 16:21, o 16:45 jest autobus z Żywca do przystanku Koszarawa Jałowiec Rondo którym pojedziemy. Autobus jedzie 30 minut, po dotarciu do Koszarawy mamy 1h dojścia do chaty (będziemy więc na miejscu ok. 18.30).

W piątek zrobimy wycieczkę na Jałowiec - zejdziemy potem przez Czerniawę Suchą do Koszarawy, skąd podjedziemy do przystanku Koszarawa Jałowiec Rondo - stamtąd wrócimy do chaty.

W sobotę znowu jakaś wycieczka - w zależności od sił i chęci albo do Stryszawy, albo w Pasmo Pewelsko-Ślemieńskie. Nad tym jeszcze pomyślimy, być może uda się zorganizować w okolicy InO.

Chatka jest na zboczu, można wziąć ze sobą "jabłuszka" lub np. plastikowe sanki - jeśli będziecie chcieli zjeżdżać ;)

W niedzielę powrót do Piekar + ew. krótki spacer po okolicy. Autobusy z przystanku Lachowice Skrzyżowanie odjeżdżają co 1-2h, pociągi z Żywca również kursują regularnie.
Mega Rajd 2017 Utworzony: 2017-01-23 19:36:44 przez Wojtas

Wyjeżdżamy 26 stycznia po południu, wracamy 29 stycznia. W czasie Mega Rajdu będziemy przebywać w Chacie na Adamach. Istnieje kilka wariantów dojazdu w pobliże chaty (skąd będziemy mieli 45min - 1h dojścia do chaty). Możemy wyjechać o 14:41 z Katowic do Żywca, wówczas powinniśmy zdążyć na autobus do Koszarawy Jałowiec o 16:46 (późniejszych nie ma). Jest jeszcze opcja wyjechania o godz. 15:40 lub 16:41 z Katowic do Żywca, potem łapanie autobusu jadącego w stronę Suchej Beskidzkiej - ale w tym wariancie musimy dołożyć 4km asfaltem. Koszt przejazdów w obie strony ze zniżką uczniowską szacuję na 30-40 zł, być może warto wziąć zapasowe 10 zł gdybyśmy chcieli gdzieś podjechać podczas wycieczki.

Czy któreś z Was nie może wyjechać o 14:41 z Katowic? Jeśli tak to proszę o informację, słyszałem że wstępne rozmowy w klubie zakładały wyjazd o 16:00.

W chacie mamy rezerwację na 8 miejsc. Nocleg kosztuje 10zł ze zniżką uczniowską, 12 zł bez zniżek (są jakieś inne zniżki, możecie je sprawdzić we własnym zakresie na stronie chatki). W chacie jest łazienka, toaleta. Jest kuchnia w której będziemy gotować. Śpimy na materacach (są w chacie); koniecznie jest obuwie zmienne! W chacie jest trochę planszówek.

Co należy ze sobą wziąć? Na pewno należy zabrać: śpiwór, kosmetyczkę z niezbędnym wyposażeniem, ciepłe ubrania (kurtkę, dwa polary - jeden lżejszy + drugi cięższy i cieplejszy, rękawice, czapkę, szalik), piżamę, bieliznę (bielizna termoaktywna lub ciepłe getry/kalsesony!) + skarpety na zmianę, czołówkę, lekki kubek (reszta naczyń jest w chacie).

Opcjonalnie można zabrać rzeczy przydatne zimą w górach: stuptuty, termos, kije trekkingowe, mapę, kompas.

Wszystkie rzeczy należy zapakować do jednego plecaka, nie chcemy niczego nosić w rękach lub dodatkowych torbach.

Czego nie należy brać? Jeansów, to nie są spodnie odpowiednie do chodzenia po górach - na wycieczki lepiej wziąć spodnie dresowe, polarowe, jakieś bojówki - ale nie jeansy; oczywiście jeśli macie, to warto wziąć dedykowane do turystyki zimowej.

O jedzeniu jeszcze pomyślimy, zakładam że będziemy sami gotować w chacie. Napiszę jeszcze o tym maila - ogólnie rzecz biorąc chcemy zabrać ze sobą trochę jedzenia i dokupywać rzeczy które mogą się zespuć lub po prostu są lepsze, gdy są świeże. Nie wiem czy nie warto wziąć jakichś pieniędzy na jeden obiad w schronisku gdybyśmy gdzieś dotarli (bardziej konkretny plan niż to że będziemy zwiedzać okolicę w przygotowaniu).

Tak więc wstępny kosztorys bez kosztów jedzenia to 30-35 zł na noclegi, 40-50 zł na dojazdy.

Mega Rajd 2017 Utworzony: 2017-01-18 12:26:32 przez Wojtas

Są już wstępne informacje na temat Mega Rajdu.
Termin: 26 - 29.01.2017
Miejsce: schronisko studenckie Adamy w Beskidzie Żywieckim.
Na razie zarezerwowano 8 miejsc, bo tyle było deklaracji, ale można aplikować do Czmyka, który prowadzi zapisy.
Otwarcie sezonu na orientację Utworzony: 2017-01-17 10:50:07 przez Wojtas

Mamy już za sobą pierwszy tegoroczny start w zawodach na orientację. Była to Śnieżynka w ramach WOŚP. Trasy biegły przez Park Śląski w Chorzowie. Co prawda choroby nas zdziesiątkowały i z planowanych 12 osób została połowa, ale ważne, że zaznaczyliśmy naszą obecność i dobrze się spisaliśmy.
Pan profesor - I miejsce na TH
Zygmunt - III miejsce na TH
Wojtas - II miejsce na TU
inni nieco dalej, ale w tym wypadku od miejsc ważniejsza była sama idea wsparcia WOŚP.
W lutym, 25-go, w okolicach Góry Świętej Anny, pierwsza w tym roku pucharówka - XLVIII Zimowe Jazdy i Marsze na Orientację oraz podsumowanie Pucharu 2016. Rezerwujcie terminy!
Ferie 2017 Utworzony: 2017-01-17 10:30:18 przez Wojtas

W ferie w piątki spotykamy się w klubie normalnie.
W najbliższy piątek, 20.01, będziemy omawiać tegoroczny Mega Rajd.
Wojtas
Wigilijne spotkanie Utworzony: 2016-12-23 09:05:13 przez Pawouek

Dla przypomnienia!
Dzisiaj spotykamy się w klubie na Wigilii.

Do zobaczenia.